معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه در آستانه گرامیداشت روز معلم و دهه سرآمدی آموزش بر ضرورت رعایت اخلاق آموزشی تاکید نمود.
به گزارش وب سایت خبریuinews دکتر یوسف شاقول در مصاحبه اختصاصی با واحد خبر روابط عمومی دانشگاه ضمن تاکید بر شعار " دانشگاه آینده، آینده دانشگاه با محوریت اخلاق آموزش"، اظهار داشت: درآخرین رتبه بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) نه تنها جایگاه دانشگاه اصفهان در سطح یک، تثبیت و تکرار شد بلکه در بخش شاخص آموزش نیز مقام برتر را به خود اختصاص داد. یادآور می شود در این رتبه بندی، دانشگاه اصفهان از نظر امتیازات آموزشی در بین دانشگاه های جامع کشور رتبه سوم و در بین دانشگاه های کل کشور رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است. دکتر شاقول در ادامه این موفقیت بزرگ را ماحصل زحمات اساتید و دانشجویان دانست و اظهار امیدواری نمود که همه دانشگاهیان در حفظ و ارتقا این مقام کوشا باشند.
وی در ادامه تصریح نمود: معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی همواره در راستای سند چشم انداز، نقشه جامع علمی کشور و آمایش سرزمین و با در نظر گرفتن اهداف آموزشی دانشگاه، در جهت رشد و بالندگی این مرکز بزرگ علمی، فعالیت نموده و در این راستاگامهای مثبت و قابل توجهی برداشتهاست.
دکتر شاقول در خصوص نحوه برگزاری بزرگداشت روز معلم اظهار داشت: هر ساله طبق معمول برای بزرگداشت روز معلم با حضور مسئولین مربوطه ستادی تشکیل و برنامه ریزی های لازم انجام می شود. در سال جاری نیز برنامه ریزی های لازم انجام و مقرر شد که همزمان با ولادت با سعادت امام حسن مجتبی(ع) مراسم بزرگداشت مقام شامخ معلم را برگزار نماییم ولی با توجه به شرایط وخیم شیوع کرونا از برگزاری حضوری مراسم محروم شدیم .معاون آموزشی دانشگاه در ادامه تصریح نمود: در حال حاضر تمرکز ما بر روی برگزاری مراسم به صورت مجازی است و از طریق سایت دانشگاه اسامی برگزیدگان نیز اعلام می شود.
دکتر شاقول همچنین از برگزاری سمپوزیوم اخلاق آموزشی خبر داد و افزود: این سمپوزیوم از 5 اردیبهشت به مدت 2 روز ویژه مدیران گروه های آموزشی به صورت وبینار برگزار می شود. همچنین یک کارگاه وسیع تر برای همه اعضای هیات علمی برنامه ریزی شده است که در روزهای آتی اطلاع رسانی خواهد شد.
وی تاکید نمود که متعاقب جلسه مشترک شورای آموزشی دانشگاه با معاونان فرهنگی دانشگاه مقرر شد دانشکده ها و گروه های آموزشی مراسم ویژه بزرگداشت مقام معلم را به صورت مجازی برگزار نمایند. همچنین تاکید شد در مراسم بزرگداشتی که دانشکده ها برگزار می کنند دانشجویان نقش فعال و موثری داشته باشند و از این طریق ارتباط دو سویه ای بین استاد و دانشجو برقرار شود .
دکتر شاقول ضمن اشاره به جایگاه برتر آموزشی دانشگاه در رتبه بندی ISC اظهار داشت: این جایگاه مرهون نهادینه شدن فعالیت های کیفی آموزشی در دانشگاه اصفهان است که همواره مانند یک سنت در این دانشگاه وجود داشته است. دانشگاه اصفهان در به روز رسانی درسی، راه اندازی رشته های جدید و بین رشته ای با هدف حل مسائل جامعه جایگاه فعالی داشته و دارد. از دیگر فعالیت های دانشگاه رصد اشتغال پذیری دانشجویان است که وضعیت اشتغال دانشجویان را در سطح ملی و منطقه ای مورد رصد قرار می دهیم.
وی همچنین تصریح نمود: از دیگر فعالیت هایی که در زمینه آموزش نهادینه شده است ، بحث فعالیت های آموزش بین المللی مانند دعوت از استادان وابسته،افزایش دانشجویان غیر ایرانی و راه اندازی دوره های مشترک بین المللی است که دانشگاه اصفهان در این زمینه بسیار فعال و موفق بوده است.
دکتر شاقول همچنین ضمن تاکید بر خوشنامی آموزش دانشگاه در سطح ملی و بین المللی اظهار داشت: باور من این است که این نام نیک به طور طبیعی برای این دانشگاه ایجاد شده و حوادث خرد و کلان نمی تواند خللی در آن ایجاد نماید. وی در ادامه تاکید نمود: با برخورداری از همین مزیت است که از همه بحران ها به خوبی عبور نموده ایم.
وی ضمن اشاره به برگزاری منظم و مرتب کلاس های مجازی دانشگاه تصریح نمود: با شیوع بیماری کرونا، دانشگاه اقدامات موثر و مفیدی در تقویت زیرساخت های آموزش الکترونیک خود ایجاد و در کمترین زمان ممکن اقدام به برگزاری کلاس ها نمود. دکتر شاقول، آموزش الکترونیک را سرمایه ای ارزشمند دانست که بعد از رفع بلیه کرونا می تواند مورد استفاده مطلوب قرار بگیرد.
معاون آموزشی در ادامه از همه آحاد دانشگاه به خصوص روسای دانشکده ها، مدیران گروه های آموزشی، هیات رییسه، دانشجویان وکارکنانی که با انسجام و هماهنگی از نظام آموزشی دانشگاه حمایت نمودند، تقدیر و تشکر نمود.
دکتر شاقول، اهم اقدامهای انجام شده در حوزه معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا در کشور را به شرح زیر اعلام نمود:
-استفاده مناسب از ظرفیت آموزش غیرحضوری دانشگاه و برگزاری کلیه دروس (نظری و عملی) در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به صورت مجازی و غیرحضوری در سامانه مدیریت یادگیری دانشگاه اصفهان (LMS) به صورت "برخط" و "برون برخط (بارگذاری فایل آموزشی)" از فروردین 99 تا کنون {برگزاری بیش از 5130 کلاس در فضای مجازی بصورت برخط توسط 1113 استاد در نیمسال اول 1400-1399 در سامانه مربوط}؛
-برنامهریزی متمرکز کلاسها متفاوت با برنامههای حضوری در طول هفته و به شیوه مجازی در دانشگاه و توزیع آنها در کل روزهای هفته بصورت جلسات یکساعته به منظور افزایش راندمان ساختاری همراه با حفظ کیفیت آموزشی (بیشترین تعداد حضور همزمان دانشجویان در کلاسهای موازی بیش از 2800 نفر در نیمسال اول 1400- 1399 میباشد)؛
-انجام مکاتبات لازم با وزارتخانههای عتف و ارتباطات و فناوری اطلاعات و پیگیری جهت اعمال تعرفه رایگان اینترنت برای وب سایتهای آموزش مجازی دانشگاه؛
-اطلاعرسانی مستمر و دقیق بخشنامهها، سیاستها و برنامههای دانشگاه به اساتید و دانشجویان از طریق سامانههای آموزشی دانشگاه، سایت حوزه معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، ارسال پیامک و نامه اداری و گروههای مجازی دانشجویان؛
-اطلاع رسانی نحوه فعالیت حوزه معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه در ایام دورکاری و اعلام راههای ارتباطی با ادارت و دفاتر در حوزه ( شماره تماس کارشناسان و آدرس ایمیل بخشهای مختلف) در سایت دانشگاه و سامانههای آموزشی دانشگاه؛
-تسهیل و تسریع در پاسخگویی به مسائل و مشکلات آموزشی دانشجویان در کمیسیونهای مربوط و پرهیز از مراجعه حضوری دانشجویان به دانشگاه؛
- با در نظر گرفتن مصوبه قبلی شورای آموزشی دانشگاه مورخ 31 / 4 / 99 درباره مهلت ارائه حد نصاب لازم در آزمون بسندگی زبان جهت شرکت دانشجویان دکتری در آزمون جامع، در شرایط خاص حاضر(شیوع ویروس کرونا) به دانشجویان دوره دکتری متقاضی شرکت در آزمون جامع دکتری در نیمسالهای 3991 و 3992 فرصت داده میشود تا حداکثر تا خردادماه سال 1400 حد نصاب لازم را در آزمون زبان خارجی کسب و گواهی آن را به دانشگاه اصفهان ارائه نمایند. اضافه مینماید برای تصویب پیشنهاده رساله دوره دکتری دانشجویان مذکور تا قبل از خرداد 1400، کسب حد نصاب نمره زبان و ارائه گواهی آن الزامی است.
-افزودن بندهایی به آیین نامههای موجود در چارچوب بخشنامههای صادره از سوی وزارت عتف و با توجه به امکانات و اقتضائات دانشگاه در نیمسال اول 1400-1399:
-فرصت به دانشجویان متقاضی شرکت در آزمون جامع دکتری در نیمسالهای اول و دوم 1400-1399 حداکثر تا خردادماه سال 1400 حد نصاب لازم را در آزمون زبان خارجی کسب و گواهی آن را به دانشگاه اصفهان ارائه نمایند. اضافه مینماید برای تصویب پیشنهاده رساله دوره دکتری دانشجویان مذکور تا قبل از خرداد 1400، کسب حد نصاب نمره زبان و ارائه گواهی آن الزامی است.
-افزودن بندهایی به آیین نامههای موجود در چارچوب بخشنامههای صادره از سوی وزارت عتف و با توجه به امکانات و اقتضائات دانشگاه در نیمسال دوم 1399-1398:
-افزودن یک درس نظری به تعداد دروس نظری قابل حذف اضطراری در هر مقطع تحصیلی )بدون رعایت کف واحد مشخص شده در آییننامه مربوط) همچنین افزایش سقف تعداد کل دروس قابل حذف در طول مدت تحصیل؛ امکان حذف دروس عملی به تشخیص استاد درس و گروه آموزشی مربوط و استرداد هزینه پرداختی به دانشجویان شهریه پرداز؛ موافقت با درخواست حذف ترم با احتساب در سنوات دانشجویان بدون رعایت سقف مشخص در آیین نامه و درخواست حذف ترم بدون احتساب در سنوات با ارائه ادله مستند و طی فرایند اداری در سامانه آموزشی دانشگاه؛ افزودن یک نیمسال به سنوات تحصیلی مجاز دانشجویانی که (به تشخیص کمیته منتخب آموزشی دانشگاه) حذف واحدهای درسی آنان منجر به افزایش سنوات آنان گردیده است؛ عدم دریافت جریمه تاخیر از دانشجویان تحصیلات تکمیلی از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا تا زمانی که از نظر معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه امکان دفاع طبق ضوابط و شرایط مشخص شده در دانشگاه فراهم آید؛ بخشودگی جریمه تاخیر تسویه حساب دانشجویانیکه فارغ التحصیل شده اند(در صورتی که شرایط خاص بهوجود آمده باعث ایجاد تنگنای مالی برای دانشجو شده و دانشجویان شهریهپرداز و یا مشمولین جریمه را در پرداخت مالی دچار مشکل سازد، در صورت ارائه مستندات، دانشگاه همکاری لازم را جهت تقسیط و تعویق سررسیدها در چارچوب ضوابط اعلام شده از سوی هیأت امنا خواهد داشت).
-ایجاد امکان حضور دانشجویان تحصیلات تکمیلی در آزمایشگاهها برای پیشبرد و انجام رساله با رعایت ضوابط بهداشتی
-تسهیل و تسریع در پاسخگویی به مسائل و مشکلات آموزشی دانشجویان در کمیسیونهای مربوط: درخواستهای مرخصی تحصیلی با احتساب در سنوات دانشجویان مطابق با قوانین آموزشی و مرخصی بدون احتساب در سنوات با تایید کمیسیون موارد خاص دانشگاه، درخواست حذف درس، حذف ترم تحصیلی با احتساب و بدون احتساب در سنوات و ... .
-تقویت زیرساختهای نرم افزاری و سخت افزاری سامانه LMS دانشگاه با تلاش پیگیر و شبانهروزی و با هدف برگزاری کلاسها به صورت توزیع شده با کمترین اشکال با همکاری مرکز فاوای دانشگاه برای ارائه آموزشهای متنوع غیرحضوری و افزایش کیفیت کلاسهای آموزشی (تخصیص فضای قابل قبولی از سرورهای دانشگاه به آموزش های مجازی و کلاستر کردن برخی دیگر از سرورها، به منظور افزایش همزمانی برگزاری کلاس ها و بهبود کیفیت آنها؛ اختصاص فضای ذخیره و نگهداری بیشتر جهت کلاسهای ضبط شده و افزایش حافظه برای فایلهای اساتید در سامانه با همکاری کارشناسان آموزش و فاوای دانشگاه، سفارش تجهیزات مربوط از جمله قلم نوری، رایانه های با قابلیت نگارش و ... ؛
-بهرهبرداری از بیش از 600 ساعت (کلاس) محتوای آموزشی تولید شده (استاندارد) توسط مرکز آموزشهای الکترونیکی و آزاد در دانشگاه در نیمسال دوم 1399-1398 و نیمسال اول 1400-1399؛
-بازنگری تقویم آموزشی نیمسال دوم سال تحصیلی 99-98 دانشگاه، با توجه به شرایط موجود: افزایش بازه زمانی ترم تحصیلی تا اواخر تیرماه برای روند بهبود آموزشهای غیرحضوری و جبران وقفههای احتمالی، آخرین روز کلاسها در نیمسال جاری با تمدید سه هفته نسبت به تقویم آموزشی قبلی، 1399/04/04 و شروع امتحانات از تاریخ 1399/04/05 تعیین گردید؛ زمان ورود نمرات دروس نظری مقطع کارشناسی، پروژه، کارآموزی، کارورزی، تمرین پژوهشی، پایاننامه مقطع کارشناسی، واحد عملی یا نظری-عملی، مقطع تحصیلات تکمیلی، دروس جبرانی، سمینار، معرفی به استاد با توجه به شرایط فعلی بازبینی و اعلام گردید.
-تهیه اطلاعیهها، بروشورها و دفترچههای راهنما برای دانشجویان و اعضای هیات علمی به صورت تصویری، صوتی و متنی به منظور سهولت در برگزاری و استفاده از کلاسهای مجازی و بارگذاری آنان در صفحه ورود به سامانه LMS و سایت دانشگاه
-تدوین بستههای یادگیری مرتبط با شیوه آموزش الکترونیکی همچنین آموزش کارشناسان مرکز فاوای دانشگاه به عنوان دستیاران و همیاران آموزش مجازی در دانشکده ها با هدف راهنمایی، اطلاع رسانی برای برگزاری هرچه مطلوبتر کلاسها
- اطلاع رسانی مستمر و دقیق بخشنامه ها، سیاست ها و برنامه های دانشگاه به اساتید و دانشجویان از طریق پیامک، نامه اداری و گروه های مجازی دانشجویان به منظور مراجعه منظم و مداوم به سامانه آموزش های مجازی
-نظارت مستمر و هفتگی بر حسن اجرا و چگونگی برگزاری کلاسهای آنلاین در دانشکدهها در قالب گزارش ارسالی آنان(آنلاین، آفلاین با صوت، آفلاین بدون صوت، فقط آفلاین، برگزار نشده)
-رصد مداوم و منظم میزان مراجعه همکاران و دانشجویان به سیستم آموزش مجازی: (کلیه اساتید از این شیوه آموزشی استفاده نمودهاند و روزانه بین 9000 تا 14000 دانشجو به این سامانه مراجعه کردهاند، برگزاری بیش از 3000 جلسه آنلاین برای کلاسها در سامانه).
-بارگذاری تدریجی محتوای دروس(آنلاین و آفلاین)در هر جلسه تا زمان پایان کلاسها در ترم به منظور ایجاد فرصت و آمادگی لازم برای دانشجویان در ارزیابیهای مستمر
-آماده کردن سامانه آزمون غیرحضوری دانشگاه و نهایت بهرهبرداری از سامانه مذکور: با این حال امکان استفاده از سایر سامانههای معتبر برای آزمون غیرحضوری وجود داشت و پیشنهاد گردید اساتید و گروههای آموزشی نسبت به پیشبینی، کسب آمادگی، هماهنگی و بهرهگیری از سامانههای جایگزین معتبر و قابل استناد برای برگزاری امتحانات، تمهیدات لازم را اندیشیده و به نحو مقتضی به اطلاع دانشجویان برسانند.
-برگزاری امتحانهای پایان ترم به صورت مجازی: بهمنظور حفظ و تأمین سلامت دانشجویان، استادان و کارکنان که در اطلاعیهها و بخشنامههای مراجع ذیصلاح از جمله وزارت عتف، بر آن تأکید شده است و با توجه به عدم استفاده از خوابگاهها، رستورانها و وسائل ایاب و ذهاب داخل دانشگاه از جمله در دوره امتحانات، با هدف رعایت یکنواختی و عدالت نسبی در فرآیند ارزیابی فراگیری از همه دانشجویان، برگزاری امتحانات پایانی نمیسال دوم سال تحصیلی 99-1398 در سه مقطع تحصیلی(کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) و برای همه دانشجویان دانشگاه به صورت غیر حضوری بود.
-با توجه به تأکید مجدد بر مرجع بودن استاد درس در ارزیابی و امتحان غیرحضوری و نحوه تنظیم آن، استادان محترم نحوه ارزیابی دروس خود را به گروه اعلام نمودند تا مستندات مربوطه در گروه آموزشی و دانشکده نگهداری و در فرآیند نظارت و پاسخگویی احتمالی از آنها استفاده شود. همچنین با عنایت به بند 2 بخشنامه مورخ 18/03/99 وزارت عتف و بر اساس تأکیدات قبلی، آزمون پایانی نیمسال جاری، تنها مرجع ارزشیابی عملکرد تحصیلی دانشجو نباشد و حداقل نمره به آزمون پایانی هر درس اختصاص یابد و نتایج ارزیابیهای غیر حضوری و به صورت مستمر، با اعلام بودجه بندی به دانشجویان(با پیروی از برنامهای معین و با بهرهگیری از روشهای ترکیبی و جایگزین، یرسشهای مکرر، تکالیف، تحقیق و ...) در طول برگزاری کلاس های مجازی در نیمسال تحصیلی در نمره نهایی لحاظ گردد.
-تهیه برنامه و تقویم امتحانی دروس در بازه تعیین شده و اطلاع رسانی به گروهها، دانشکدهها، اساتید و دانشجویان برای اجتناب از بروز ناهماهنگی در امتحانات پایانی
رقراری سیستم حضور و غیاب در کلاسهای غیرحضوری و آنلاین همانند کلاسهای حضوری با اطلاع رسانی به دانشجویان و استادان
-برنامهریزی در خصوص برگزاری دروس عملی، کارگاهی، آزمایشگاهی، کارورزی و کارآموزی با اولویت ارائه برای دانشجویان در شرف فراغت از تحصیل، به صورت فشرده در بازه تابستانی سال جاری به صورت حضوری و غیرحضوری با رعایت پروتکلهای بهداشتی
-برنامه ریزی و ارائه برخی از دروس مقطع کارشناسی به صورت الکترونیکی (مجازی) در بازه تابستانی 99
-پیگیری مجدانه فعالیتهای پژوهشی در مقاطع تحصیلات تکمیلی: شامل تصویب پیشنهادیهها، پیشبرد امور پایاننامه، نگارش و ارسال مقالات علمی و برگزاری جلسات دفاع از پایانهای دانشجویان تحصیلات تکمیلی به صورت غبرحضوری و برخط در گروههای آموزشی مطابق با دستورالعملهای معاونت محترم پژوهشی و فناوری دانشگاه؛ با این حال چنانچه بهخاطر شرایط خاص جاری، وقفهای خارج از اختیار و اراده دانشجو در دفاع از پایاننامه یا رساله دانشجوی تحصیلات تکمیلی بهوجود آید، با تأیید استاد راهنما، مدیر گروه و معاون پژوهشی دانشکده، مدت وقفه جبران شده و شامل جریمه نخواهد شد همچنین حداکثر زمان برگزاری جلسه دفاع دانشجویان تحصیلات تکمیلی در ترم 3982 تا 30 / 09 / 99 و ترم 3991 تا 28 / 12 / 99 تمدید شده است.
-بازبینی نوع آزمونها و حد نصاب نمره زبان خارجی انگلیسی داوطلبان و دانشجویان دکتری برای کلیه رشتههای دوره دکتری دایر در دانشگاه اصفهان، صرفاً در شرایط خاص(شیوع ویروس کرونا) : به دانشجویان دکتری فرصت داده شد تا زمان تصویب پروپوزال دکتری حد نصاب لازم در آزمون زبان خارجی (صرفاً زبان انگلیسی) را کسب و گواهی آن را به دانشگاه اصفهان ارائه نماید و به این منظور حداکثر تا دو نیمسال تحصیلی بعد از آزمون جامع فرصت دارد. بدیهی است در صورتیکه دانشجو در فرصت تعیین شده نتواند حد نصاب نمره زبان را به دانشگاه ارائه نماید، قبولی او در آزمون جامع کان لم یکن تلقی میگردد.
-آزمون جامع طبق شیوهنامه آزمون جامع دوره دکتری دانشگاه اصفهان در زمان جدید اعلام شده به تاریخ یکم شهریور تا دوم مهر سال 99 بهصورت حضوری (با رعایت پروتکل های بهداشتی) با امکان شیوه غیرحضوری(الکترونیکی) صرفاً در شرایط خاص ( شیوع ویروس کرونا) برای دانشکده و گروه های متقاضی برگزار خواهد شد.
-تهیه پرسشنامه، ارزیابی الکترونیکی از روند آموزشهای مجازی دانشگاه از اعضای هیات علمی و دانشجویان به صورت مجزا و تحلیل آن با هدف افزایش ارتقای کمی و کیفی آموزشهای مجازی در دانشگاه
-برگزاری مراسم تجلیل از تلاشگران عرصه برگزاری بهینه کلاسهای مجازی دانشگاه در بخشهای نرم افزاری، سخت افزاری، اطلاع رسانی و آموزش دقیق نحوه برگزاری کلاسهای آموزش الکترونیک و تقدیر از آنان
-مشارکت و همفکری با مدیران حوزه الکترونیک کشور با گروههایی که بین این دسته از همکاران ایجاد شده است و همچنین با مدیر کارگروه آموزش های الکترونیک وزارت عتف؛
-تهیه و تنظیم برنامه دهه سرآمدی آموزش و پاسداشت مقام معلم به صورت غیر حضوری با تهیه کلیپ و با شعار «آموزش الکترونیکی: ضرورتی بایسته، اندیشهای شایسته» از سوم تا 12 اردیبهشت ماه و اطلاع رسانی از طریق سایت دانشگاه، اتوماسیون اداری، سربرگ نامه های، درج در بنر و پوستر، سامانه ها و سایر موارد مرتبط: تهیه فیلم اختصاصی روز گرامیداشت مقام استاد (آموختهها و اندوختههای تدریس در فضای برخط)، مصاحبه با اساتید پیشکسوت که در آموزش برخط موفق عمل نمودهاند و مصاحبه با اساتید برگزیده درخصوص چالشهای ایشان در تدریس برخط؛ تهیه بسته هدیه روز معلم: اقلامی همچون قلم نوری، تبلت و نوت؛ برگزاری کارگاههای آموزشی در سه سطح: کارگاههای اقتضائات تدریس در فضای برخط، در دو محور اقتضائات فنی (تهیه محتوای آموزشی و نحوۀ برگزاری کلاس برخط) و اقتضائات تربیتی (تعاملات در فضای برخط، درگیرسازی یادگیرنده، دیالوگ و خودراهبری) بطور جداگانه در سه حوزه مهندسی، علوم انسانی و علوم پایه.
-طراحی و اجرای دورههای آموزشی آزاد با استفاده از ظرفیت آموزش مجازی برای گروههای مختلف جامعه
-برگزاری دورههای اشتغال پذیری در چارچوب مدرسه تابستانه بصورت برخط
-تنظیم برنامه کاری کارکنان در حوزه معاونت آموزشی به صورت دورکاری بر اساس مصوبات دانشگاه بهگونه ایکه که در امور جاری و فعالیت های علمی وقفهای ایجاد نشود، کارکنان در دسترس بوده و نسبت به انجام امور از طریق اتوماسیون اداری و سایر سامانهها اقدام نمایند.
-برنامهریزی برای افزایش سهم آموزش الکترونیکی دانشگاه در دوره پس از کرونا: با توجه به ادامه و افزایش سهم آموزش الکترونیکی دانشگاه ها در دوره پس از کرونا، شرایط بوجود آمده فرصتی برای تحول و ارتقاء کمی و کیفی فعالیت های آموزشی و بین المللی در ابعاد مختلف و در همه بخشها است که به این صورت به این مهم پرداخته شد:
طرح استفاده از فرصت فراهم شده برای برنامهریزی امور بصورت مجازی برای دوره پس از کرونا در شورای تخصصی آموزشی دانشگاه؛ سپردن ماموریت برنامه ریزی برای بهره گیری مناسب از این ظرفیت و استفاده از این امکان به دانشکده و گروههای آموزشی و مدیران حوزه معاونت آموزشی دانشگاه با طرح موضوع فوق در دستور کار شورای مرتبط، متناسب با نقش و سهم گروه و دانشکده برای دوره پس از کرونا و انجام اقدامهای لازم و ارسال پیشنهادهای خود از هم اکنون؛
از جمله موارد برنامهریزی برای ارتقا شاخص های آموزشی و بین المللی در دوره پس از کرونا:
- تعریف ماموریتهایی برای نمایندگان بین المللی سازی در دانشکده ها و پیگیری امور مطابق آن؛
- پیگیری امور مطابق با ماموریت های تعریف شده برای نمایندگان بین المللی سازی؛
- بکار گیری دستیاران آموزشی و دروس حل تمرین با هماهنگی مدیریت مجازی؛
- برنامهریزی برای برگزاری کلاسهای دانشجویان غیرایرانی بصورت الکترونیکی و ارتقای کمی و کیفی پذیرش دانشجویان غیرایرانی در شرایط پس از کرونا
- پیگیری موضوع بکارگیری استاد مدعو وابسته ایرانی خارج از کشور و اساتید خارجی و برنامه ریزی برای بهره گیری بیشتر و بهتر از این ظرفیت؛ تا بتوان فرایند سخت و پرهزینه موجود در جذب این دسته افراد را کاهش داد.
- بررسی راه اندازی دوره های مشترک مجازی بین المللی با دانشگاه های خارجی؛
- پیش بینی و تنظیم برنامه اجرایی دوره های کوتاه مدت مجازی و رای زنی با دانشکده و گروه ها؛
-استفاده از تجربه بین المللی تک تک اعضای هیات علمی در جذب افراد مدعو و سایر فعالیت ها بصورت مجازی؛
- ادامه فرایند قبلی تهیه محتوا و ... برای آموزش زبان فارسی به شیوه مجازی، البته با شتاب بیشتر و استفاده از پتانسیل دانشگاه اصفهان در این زمینه یا توجه به استقبال از ترکیب آموزش آفلاین و آنلاین توسط مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان؛
- بررسی و برنامه ریزی لازم برای موضوع آموزش ترکیبی مطرح در آموزش عالی و سایر فعالیت ها با هماهنگی مدیریت مرکز TDC دانشگاه جهت بهره مندی مناسب از ظرفیت های خود در امور مختلف از امکان بوجود آمده: بطور مثال ارائه شایستگیها و اقتضائات مهارتهای فنی و تربیتی آموزشهای الکترونیکی؛
- نهایت بهرهبرداری از فرصت، امکانات و زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری ایجاد شده در آموزش الکترونیکی دانشگاه، برای برنامه ریزی سایر فعالیتها و پیگیری اقدامات دیگر برای دوره پس از کرونا؛